دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

سلام...
در این وبلاگ اخبار جدید تکنولوژی و نقد و بررسی کالای دیجیتال رو برای شما عزیزان بگذاریم...
با نظراتتون ما رو خوشحال کنید...
امیداورم موفق باشید...

بایگانی


چند ماهی است شرکت «وقایع گستر فارس» شروع به فعالیت کرده و حالا محصولات اپل را با گارانتی خود به بازار می فرستد. آیا آنها نماینده رسمی اپل در ایران هستند؟ باید بگوییم این طور نیست. آنها محصولات اپل را در خارج از ایران خریداری می کنند و از مجراهای قانونی کشور وارد می کنند. بنابراین باید بدانیم این شرکت هیچ گونه ارتباط رسمی ای با شرکت اپل ندارد و تنها یک شرکت واردکننده است که محصولات را قاچاق نمی کند. با ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع اطلاع پیدا کنید

منبع


وقایع گستر فارس، «رسمی» نیست

 

وقایع گستر فارس در سایت خود می گوید :«تنها وارد کننده رسمی اپل در ایران». بد نیست درباره واژه «رسمی» بیشتر صحبت کنیم. واژه رسمی وقتی درباره شرکتی به کار می رود که آن شرکت با شرکت اصلی قرارداد داشته باشد و مدرکی مبنی بر این رسمیت وجود داشته باشد.

 

به عنوان مثال دو گارانتی سام سرویس و همراه سرویس خاورمیانه نیز ادعای مشابه دارند. وقتی وارد سایت Samsung.com می شویم، در این نشانی می توانیم نام این دو شرکت را به عنوان شرکت های رسمی و تایید شده از سوی سامسونگ بیابیم. به همین دلیل است که گارانتی کنندگان سامسونگ، سونی، اچ تی سی و بسیاری از شرکت های موبایلی در ایران، برای اثبات نماینده بودن خود، کنفرانس خبری برگزار نمی کنند.

 

 

 

هزاران مثال شبیه این موضوع وجود دارد که نشان می دهد واژه «رسمی» تعریف مشخصی دارد. این شاید بزرگترین کلمه کذبی است که وقایع گستر فارس درباره خود بیان می کند. موضوعی که در ذهن بسیاری از خبرنگاران این حوزه هنوز حل نشده است. مدیرعامل شرکت وقایع گستر فارس (پس از مصاحبه چند ماه پیش خود که صراحتا اعلام کرده بود نماینده رسمی اپل است) هم در کنفرانس خبری اخیر خود گفته است: «منظورمان وارد کننده نماینده رسمی اپل بود و هیچ گونه اصراری بر نمایندگی رسمی اپل نداریم». این در حالی است که آنها هنوز هم در سایت خود، «تنها وارد کننده رسمی اپل در ایران» هستند.

 

 

 

وقایع گستر فارس «وارد کننده قانونی» است

 

آنها در واقع «وارد کننده قانونی محصولات اپل» هستند. به این معنا که محصولات اپل را از کشورهای دیگر می خرند و در حین واردات به ایران، موارد قانونی را طی می کنند. در واقع کار آنها به لحاظ قوانین واردات ایران، عملی قانونی است. اتفاق خوبی که البته هیچ ارتباطی به تعبیر «رسمی» ندارد. به این معنا که شرکت اپل هیچ گونه نظارتی بر قیمت گذاری، کیفیت خدمات و هیچ کدام از بخش های این شرکت ندارد. اگر شرکت های دیگری بتوانند همین روال قانونی را طی کنند، می توانند وارد کننده قانونی اپل به ایران باشند و این امر امتیازی انحصاری نیست.

 

اپل در خاورمیانه با نام رسمی «اپل» فعالیت می کند

 

به نظر می رسد اپل هنوز تصمیمی برای ورود «رسمی» به بازار ایران ندارد. آنها یک دفتر خاورمیانه دارند که در لندن واقع است و از آن طریق، تمام سیاست ها و برنامه های خود را در کشورهای منطقه پیش می برند. به عنوان مثال در امارات متحده عربی، اپل از طریق سایت apple.com/uae فعالیت می کند یا در ترکیه آدرس رسمی سایت اپل apple.com/tr است. اپل به همه واردات، خدمات و قیمت ها نظارت دارد و همه چیز از سوی اپل تعیین می شود. معنای کلمه «رسمی» هم همین است.

 

آیا از گارانتی «وقایع گستر فارس» استفاده کنیم؟

 

پاسخ ما نه مثبت است نه منفی. تنها چیزی که فعلا با قطعیت می گوییم این است که این شرکت، یک وارد کننده قانونی است و مثل همه شرکت های قانونی این چنینی ممکن است خدمات گارانتی خوب یا بد داشته باشد. خدمات خوب یا بد اینگونه شرکت ها را نمی توان به حساب خدمات خوب یا بد شرکت های اصلی گذاشت و از این طریق برتری خاصی وجود ندارد.

آنها برای قراردادن کارت گارانتی خود، تمامی جعبه های محصولات اپل را باز می کنند. ضمن اینکه در قیمت گذاری هم به صورت آزادانه عمل می کنند و بر اساس هزینه ها و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند، قیمت تمام شده گوشی را اعلام می کنند. قیمت آنها (چه کمتر، چه یکسان و چه بیشتر) ربط رسمی ای به اپل ندارد. ضمن اینکه بد نیست بدانید مدیرعامل فعلی وقایع گستر فارس، پیش از این هم در این حوزه با نام «شرکت مه تل» فعالیت می کرد. شرکتی که هم اکنون در سایت خود نوشته است: «این شرکـت در حال حاضر نماینده رسـمی فروش و خدمات پس از فروش دستگاه های آیفون ، آیپد و آیپاد در ایران است که دارای مجوز رسمی از وزارت بازرگانی می باشد.»

 

 

 

رسانه های دیگر درباره این شرکت چه می گویند؟

 

از روزی که نام «وقایع گستر فارس» در بازار ایران مطرح شده، بحث های زیادی از سوی رسانه های مختلف آغاز شده است. آنها به طور مفصل، سوالات و شبهات خود را طرح کرده اند و به نظر می رسد هنوز هم بسیاری از این سوالات وجود دارد. همکاران ما در برخی رسانه های دیگر، گزارش هایی از کنفرانس خبری این شرکت منتشر کرده اند و به درستی، تاکید کرده اند که وقایع گستر فارس، نماینده رسمی اپل نیست. آنها «وقایع گستر فارس» را با عنوان «وارد کننده محصولات اپل در ایران» معرفی کرده است.

 

 

آیا شما از خدمات این شرکت استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.


  • r.l .stine

وقایع گستر فارس

نظرات  (۳)

  • علیرضا علی اکبری
  • سلام
    وبلاگ غنی و متنوعی دارید به ماهم سر یزنید ونظر دهید ودرصورت تبادل لینک اعلام نمائید
    من وبلاگ شما را لینک کردم
    التماس دعا
  • علیرضا علی اکبری
  • سلام
    وبلاگ غنی و متنوعی دارید به ماهم سر یزنید ونظر دهید ودرصورت تبادل لینک اعلام نمائید
    من وبلاگ شما را لینک کردم
    التماس دعا
  • پری سپهری
  • سلام وبلاگ من تازه درست شده,تازه که نه ولی تازه تصمیم گرفتم روی منطق فازی کار کنم چون تو اینترنت چیز زیادی پیدا نکردم.http://sepehrykia.blog.ir/ ممنون میشم سربزنید و لینکش رو در وبلاگتون قرار بدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی