دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

سلام...
در این وبلاگ اخبار جدید تکنولوژی و نقد و بررسی کالای دیجیتال رو برای شما عزیزان بگذاریم...
با نظراتتون ما رو خوشحال کنید...
امیداورم موفق باشید...

بایگانی

سونی حساس‌ترین سنسور دنیا را تولید کرد!

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۰۸ ب.ظ

سونی دست به تولید سنسوری زده که می‌تواند در تاریکی مطلق تصاویری رنگی از اجسام تهیه کند!

سونی از جدیدترین سنسور CMOS 1/3-inch 1.27 MP خود با نام IMX224MQV رونمایی کرد. به گفته سونی این سنسور دارای بالاترین میزان حساسیت در سنسورهای هم رده خود می‌باشد. این سنسور البته نه برای دوربین‌های ثبت تصویر در شب چون سونی a7S بلکه به شکل اختصاصی برای دوربین اتومبیل‌ها تولید شده است.

منبع


تصویر سمت راست با تکنولوژی های معمول و در تاریکی مطلق ثبت شده و تصویر چپ نیز با سنسور جدید سونی ثبت شده

IMX224MQV قادر است تصاویر رنگی با رزولوشن بالایی را در 0.005 لوکس (واحد شدت روشنایی) ثبت کند که تقریبا معادل با شب بدون ماه و با نور کمی از چند ستاره می‌باشد. از آنجا که ثبت چنین تصاویری مورد تأیید استانداردهای عکاسی رایج نیست، طراحی آن برای خودروها که به این تکنولوژی نیاز مبرم دارند انجام گرفته است.

قابلیت تصویربرداری در شب به همراه قابلیت‌های پیشرفته دیگر می‌تواند سونی را از بابت گذراندن تست AEC-Q100 مطمئن سازد. با دریافت این تأییدیه سونی به بازار دوربین خودروها ورود جدی‌تری خواهد داشت. ایمن نگه داشتن راننده که از اهداف اصلی صنعت اتومبیل است در سال‌های اخیر وابستگی افزون‌تری به دوربین‌ها داشته و سونی نیز می‌تواند از این وابستگی بهره بسیاری ببرد.



نمونه اولیه این سنسور از ماه آینده ارائه و تولید انبوه آن‌ها نیز از دسامبر همین سال آغاز می‌شود. دوستداران عکاسی نیز اگرچه نباید انتظار حضور این سنسور در a7S Plus را داشته باشند، اما کسی نیز نمی‌تواند آینده این سنسورها را پیش‌بینی کند!
  • r.l .stine

تکنولوژی

سونی

عکاسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی