دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

سلام...
در این وبلاگ اخبار جدید تکنولوژی و نقد و بررسی کالای دیجیتال رو برای شما عزیزان بگذاریم...
با نظراتتون ما رو خوشحال کنید...
امیداورم موفق باشید...

بایگانی

اکسپریا زد ۳

بخش موبایل سونی از زمانی که از اریکسون جدا شد، عملکرد قابل قبولی داشت و این کمپانی ژاپنی موفق شد تا ۴ پرچمدار را طی دو سال روانه‌ی بازار کند. حال هرچند هنوز اکسپریا زد ۳، پرچمدار نیمه‌ی دوم ۲۰۱۴ در برخی از نقاط دنیا عرضه نشده، شایعات مربوط به جایگزین آن با سخت‌افزاری شگفت‌انگیز پخش شده است.

منبع

همان منبعی که پیش از رونمایی از Xperia Z3 Compact، تمام مشخصات فنی آن را فاش کرد، خبر داده که اکسپریا Z4 در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون در ماه مارچ ۲۰۱۵ رونمایی خواهد شد. تا اینجای خبر، چندان دور از انتظار نیست؛ چرا که سونی امسال نیز در همین کنفرانس از Xperia Z2 رونمایی کرد. اما مشخصات فنی ارائه شده برای این تلفن خیره کننده است. شایعه شده که اکسپریا زد ۴ به صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن QHD مجهز خواهد شد. سونی امسال اعلام کرد که استفاده از صفحه نمایش QHD به دلیل مصرف انرژی بالا و عدم تفاوت با نمایشگرهای Full HD جایز نیست. در واقع سونی طول عمر باتری را فدای رزولوشن بالاتر نکرد و آزمایش‌ها نیز این موضوع را تایید کردند چرا که اکسپریا Z3 عملکرد خیره‌کننده‌ای را از نظر طول عمر باتری ارائه می‌کند. حال به نظر می‌رسد یا مشکل مصرف انرژی در نمایشگرهای LCD حل شده یا نظر سونی تغییر کرده است.

از دیگر مشخصات فنی ذکر شده برای اکسپریا زد ۴ می‌توان به پردازنده‌ی  ۶۴ بیتی Snapdragon 810  با ۴ هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک Adreno 430 اشاره کرد. سونی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی را به همراه درگاه میکرو SD برای این تلفن در نظر گرفته است.

اما نکته‌ی جالب توجه در این گزارش، آن است که سونی قصد دارد سنسور دوربین را که از زمان Xperia Z1 در پرچمداران این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، ارتقاء دهد و از یک سنسور قوی‌تر در Z4 بهره ببرد.

سونی در اکسپریا زد ۳، سیستم صوتی تلفن خود را به خوبی ارتقاء داد و خروجی صدا را تقویت کرد. حال شایعه شده که این کمپانی قصد دارد در Z4 از یک آمپلی‌فایر اختصاصی در داخل گوشی بهره ببرد.

در این گزارش آمده است که سونی طراحی ظاهری تلفن خود را در Z4 نیز تغییر نخواهد داد. اگر بخاطر داشته باشید در مصاحبه‌ی اختصاصی زومیت با مدیر کل خاورمیانه و آفریقای سونی، رودیگر آدنباخ این موضوع را تایید کرد و گفت که قرار نیست زبان طراحی سونی که به نوعی امضاء این شرکت در صنعت موبایل به شمار می‌رود، تغییر کند.

اگر این اطلاعات درست باشند نظر شما درباره‌ی Xperia Z4 چیست؟


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی