دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

دنیای دیجیتال

سایت تخصصی فناوری و تکنولوژی

سلام...
در این وبلاگ اخبار جدید تکنولوژی و نقد و بررسی کالای دیجیتال رو برای شما عزیزان بگذاریم...
با نظراتتون ما رو خوشحال کنید...
امیداورم موفق باشید...

بایگانی

اپل امسال در کنار تبلت آیپدایر 2 ورژن جدیدی از تبلت های مینی خود را نیز به بازار معرفی کرده است. ورژن جدید هیچ تغییری در طراحی ظاهری به خود ندیده و با همان آیپد مینی سال گذشته روبرو هستیم. این شرکت همچنین خط تولید مک مینی‌های خود را نیز پس از دو سال به‌روزرسانی کرده است.
منبع

معرفی آیپد مینی 3
سومین نسل از آیپدهای مینی نیز در کنار آیپد ایر 2 در مراسم امشب اپل معرفی شد. این تبلت چون آیپد ایر 2 دارای یک سنسور تاچ آی دی است.



اگر نگاهی به این دستگاه 7.9 اینچی داشته باشیم، به سختی می‌توان تفاوت بزرگی در طراحی ظاهری آن نسبت به آیپد مینی با صفحه نمایش رتینای سال گذشته پیدا کرد. جدا از وجود تاچ آی دی در دکمه Home هر دو دستگاه مشابه با یکدیگرند؛ یک صفحه نمایش رتینا در جلو، انحنای موجود در لبه‌ها و یک محافظ آلومینیومی در پشت. (و مانند آیپد ایر 2 در رنگ طلایی به بازار وارد می‌شود.)



مدل پایه آن با 16 گیگابایت حافظه و قابلیت وای فای 399 دلار قیمت گذاری شده و تا 729 دلار برای مدل 128 گیگابایتی LTE می‌رسد. پیش فروش از فردا آغاز می‌شود و آغاز تحویل از هفته آینده خواهد بود. با معرفی مینی جدید، "آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا" یا همان آیپد مینی 2 با کاهش قیمت به 299 دلار رسیده است. نخستین آیپد مینی غیررتینا نیز حالا با قیمت 249 دلار به فروش می‌رسد؛ هر چند می‌توان با چنین قیمتی گزینه‌های بهتری در بازار یافت.



فیش شیلر مدت زیادی را برای بحث بر روی آیپد مینی 3 نگذاشت و بیشترین تمرکز بر روی آیپد ایر 2 قرار داده شد که البته دلیل کاملا قانع کننده برای آن وجود دارد. آیپد مینی 3 قطعات سخت افزاری قدرتمند آیپد ایر 2 را به همراه ندارد. مدل جدید مینی همچنان از چیپست سال گذشته اپل یعنی A7 و M7 بهره می‌برد و در بحث دوربین نیز با داشتن یک مدل 5 مگاپیکسلی iSight نسبت به هم نسل خود لنگ میزند. اپل در سال 2013 هر دو مدل آیپدهای جدید خود را با قطعاتی یکسان به بازار معرفی کرده بود.



حال اینکه چرا باید یک خریدار همان تبلتی را بخرد که سال گذشته عرضه شده بود و حالا تنها یک تاچ آی دی در کنار خود دارد، سؤالی است که فعلا جوابی برای آن نداریم. سؤال دیگری که در این بین به وجود آمده این است که چه میزان از کاربران خواهان آیپد مینی به سمت آیفون 6 پلاس، فبلت درشت هیکل اپل با سخت افزاری قدرتمندتر خواهند رفت؟

معرفی مک مینی
اپل در اوایل سال به شکل کوتاهی خبر از معرفی یک مک مینی برای میانه سال 2014 داده بود و حالا این شرکت آماده شده تا این محصول را به بازار وارد کند. مک مینی‌های اپل برای دو سال است که آپدیتی به خود ندیده‌اند، اما اپل در تلاش بوده که جان تازه ای به این محصول خود ببخشد.



مک مینی جدید از نسل چهارم پردازنده‌های اینتل Core، دو پورت تاندربولت 2 و گرافیک‌های Iris و HD Graphics 5000 اینتل بهره می‌برد. فیل شیلر در توصیف آن می‌گوید: "مک مینی جدید، بهینه‌ترین مصرف کننده انرژی کامپیوتر دسکتاپی دنیاست."

اپل مک مینی خود را در سه مدل به بازار می‌فرستد. مدلی نخست شامل پردازنده اینتل دو هسته ای 1.4 گیگاهرتزی i5 با چهار گیگابایت حافظه رم، 500 گیگابایت هارد درایو، اینتل HD Graphics 500 و قیمتی 499 دلاری است.



مدل دوم سرعت پردازنده i5 را به 2.6 گیگاهرتز رسانده و در کنار هشت گیگابایت رم، گرافیک اینتل Iris و یک ترابایت هارد درایو با قیمت 699 دلار به فروش می‌رسد. و در نهایت مدل سوم با یک پردازنده i5 و 2.8 گیگاهرتزی، هشت گیگابایت رم، گرافیک اینتل Iris و یک ترابایت حافظه فیوژن درایو اپل به قیمت 999 دلار وارد بازار می‌شود.

همچنین امکان ارتقا به i7 با 3 گیگاهرتز سرعت، تا 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه فلش امکان پذیر است. بر خلاف مدل قبلی، ورژن چهار هسته ای i7 وجود ندارد و Dual-core i7 تنها گزینه ممکن برای این کامپیوترهاست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی